31 października 2015

Podsumowanie

Pierwszy wpis na tym blogu pojawił się 25 czerwca 2015r. co jednak nie oznacza, że od tej daty zacząłem blogować. Wcześniej prowadziłem już blog na różnych hostingach - blog ogólnie nazywał się "elektra" ale z powodu hostingów, które kończyły działalność zmieniał kilka razy nazwę
subdomeny: ssl2.pl, me3.pl, pusku.com, besaba.com i na końcu ct8.pl. Jak widać, trochę tego było. Dlatego w niektórych moich wpisach możecie spotkać grafikę właśnie z powyższymi podpisami. Pierwszym skryptem z jakim miałem styczność był mało popularny skrypt E107, który chyba dzisiaj już nie jest wspierany. Strona wyglądała tak:
Tak to się zaczęło ;) - skrypt E107


Jak widać no powyższym zdjęciu - pierwszy wpis; umieściłem informację o przenoszeniu bloga na skrypt WordPress. Szkoda, że nie widać daty pierwszego wpisu - na zdjęciu brakuje 3 najstarszych wpisów. Ale według dat zdjęć z lasera od nagrywarki DVD-RW, wychodzi na to, że pierwszy wpis został umieszczony ok. 24 lutego 2012r. Czyli wpisy o moim hobby umieszczam już od ponad 3 lat!

Przed samą migracją na blogspot.com stworzyłem jeszcze szablon pod bloga, który wówczas znajdował się na hostingu ct8.pl
Wygląd bloga przed przeniesieniem na bloggera


To właśnie na tym hostingu udało mi się osiągnąć najlepsze statystyki (ponad 1 rok istnienia): 29 wpisów, 69 komentarzy oraz ok. 1500 unikalnych odsłon na miesiąc. Mam nadzieję, że i na tym blog osiągnę takie statystyki :)

Jak widać - na przykładzie mojego bloga - wiele się nauczyłem. Można zobaczyć choćby schematy w moich pierwszych wpisach - na tym blogu również kolejność nie uległa zmianie. Pierwsze wpisy na tym blogu są pierwszymi wpisami ze strony elektra.ssl2.pl. Widać moje pierwsze "wypociny" w programie Eagle ;) Specjalnie nie poprawiłem tych schematów, aby każdy widział, że ja również jakiś czas temu zaczynałem swoją przygodę, choćby od mało czytelnych schematów i nie ma się czego wstydzić. Nadal się uczę ;)

Widać jak stopniowo ewoluowałem z układów robionych na płytkach uniwersalnych do tworzenia swoich pierwszych płytek metodą termo-transferu. W późniejszym czasie nawet sam napisałem poradnik dot. tworzenia takich płytek, a nawet tworzenia schematów w programie Eagle.

Ostatni blog posiadał również forum, na którym zamieszczałem schematy elektryczne. Na tym blogu pojawi się cześć tych schematów we wpisach. Będą to głównie schematy prostej automatyki.

Już za jakiś czas na blogu pojawią się nowe wpisy ;)





2 komentarze:

  1. Jak mówią "człowiek uczy się całe życie..." i tak faktycznie jest. Fajnie jest oglądać z boku jak inni się rozwijają i idą dalej. To jest też bardzo motywujące. Oby tak dalej, powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Przejdź na domenę .PL, koszt 15 zł w pierwszym roku. Strona stanie się bardziej popularna, sama na siebie zarobi bo piszesz wartościowe wpisy. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń

Aby uniknąć spamu, komentarze na blogu pojawiają się po zatwierdzeniu.